ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ..



ΕΔΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ, ΛΥΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ...ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ...

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ..

Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΘΕΜΑ 1Ο
Α) Ποιες ενώσεις ονομάζονται οξέα κατά Arrhenius και ποιες είναι οι κοινές ιδιότητές τους; (Όξινος χαρακτήρας).

Β) Να αντιστοιχήσετε το όνομα του προϊόντος (στήλη Α) και το είδος του
οξέος (στήλη Β).

Στήλη Α Στήλη Β
1) Αναψυκτικό τύπου cola α) κιτρικό
2) Λεμονάδα β) φωσφορικό
3) Κρασί γ) γαλακτικό
4) Γιαούρτι δ) τρυγικό

ΘΕΜΑ 2Ο
Α) Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση σε καθεμία από τις ερωτήσεις:

Ι. Ποια από τις επόμενες ενώσεις δεν ανήκει στις βάσεις;

i) Ba(OH)2 ii) ΗΝΟ3 iii) ΝΗ3

II. Κατά τη διάλυση μίας βάσης στο νερό σχηματίζονται πάντοτε ιόντα:

i) H+ ii) Ο2- iii) ΟΗ-
III. Σε υδατικό διάλυμα που έχει pH = 9 προσθέτουμε KOH στους 25 C.

Το τελικό διάλυμα μπορεί να έχει pH:
i) 8 ii) 7 iii) 10

Β) Να αντιστοιχήσετε τα διαλύματα της στήλης Α με τις τιμές pH της στήλης Β.

Στήλη Α Στήλη Β
1) Αραιό διάλυμα HCl α) 0,5
2) Αραιό διάλυμα ΝαΟH β) 4
3) Αποσταγμένο νερό γ) 7
4) Πυκνό διάλυμα ΝαΟH δ) 11,5
5) Πυκνό διάλυμα HCl ε) 14

ΘΕΜΑ 3Ο

Α) Σε ένα δοχείο υπάρχει ένα διαυγές υγρό που μπορεί να είναι διάλυμα οξέος ή βάσης. Να αναφέρετε δύο τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εξακριβώσετε το περιεχόμενο του δοχείου.



Β) Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως Σ (Σωστή) ή Λ (Λάθος) και να αιτιολογήσετε όποιες είναι λάθος.

Ι. Όσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κατιόντα H+ έχει ένα διάλυμα, τόσο
μικρότερο είναι το pH του.

ΙΙ. Ένα ουδέτερο διάλυμα δεν περιέχει κατιόντα H+ και ανιόντα ΟΗ-.

ΙΙΙ. Για να εξουδετερώσουμε ένα διάλυμα που έχει pH = 1, μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε ένα διάλυμα που έχει pH = 6.

ΘΕΜΑ 4Ο

Διαθέτουμε ένα υδατικό διάλυμα ΗΝΟ3 (Δ1) με pH = 3 κι ένα υδατικό διάλυμα ΝαΟH (Δ2) με pH = 9.

Α) Να γράψετε τις χημικές εξισώσεις που περιγράφουν τη διάλυση των δύο ενώσεων στο νερό.

Β) Να γράψετε τις χημικές εξισώσεις των αντιδράσεων που θα
πραγματοποιηθούν κατά την ανάμιξη των Δ1 και Δ2 και να προβλέψετε την πιθανή τιμή pH του τελικού διαλύματος.

ΘΕΜΑ 5Ο

Να επιλέξετε τη σωστή απάντηση.

i) Για να αντιμετωπίσουμε τις ξινίλες στο στομάχι λόγω υπερέκκρισης
γαστρικού υγρού, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε:
α) HCl β) Al(OH)3 γ) ασπιρίνη

ii) Αναμιγνύουμε διάλυμα οξέος με pH = 2 και διάλυμα βάσης με pH = 11. Το pH του τελικού διαλύματος δεν μπορεί να είναι:
α) 7 β) 2,5 γ) 12

iii) Τα σαπούνια από χημική άποψη είναι:
α) οξέα β) βάσεις γ) άλατα

iv) Το pH του δέρματος είναι περίπου:
α) 5,5 β) 7 γ) 2

v) Ποια από τις επόμενες χημικές ενώσεις δεν ανήκει στα άλατα;
α) MgCl2 β) CaO γ) CaSO4

vi) Για τον καθαρισμό της πέτρας (πουρί) στις τουαλέτες χρησιμοποιούνται καθαριστικά που περιέχουν:
α) ΗCl β) ΝαΟH γ) ΝΗ3
ΘΕΜΑ 6Ο
Α) Να διατυπώσετε το νόμο της περιοδικότητας που ισχύει στο σύγχρονο περιοδικό πίνακα.

Τι ονομάζονται ομάδες και τι περίοδοι;

Β) Να τοποθετηθούν τα στοιχεία που δίνονται παρακάτω στη σωστή στήλη.


Στοιχεία Αλκάλια Αλκαλικές γαίες Αλογόνα Ευγενή
He
F
Ca
Li
Cl
Na

ΘΕΜΑ 7Ο

Α) Να αναφέρετε τις ιδιότητες των μετάλλων (τουλάχιστον 5).

Β) Να συμπληρωθούν οι χημικές εξισώσεις για όσες αντιδράσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν.

1) Fe(s) + Cu+2 (aq) → 2) Cu (s) +Zn+2(aq) →
3) Ag (s) +H+(aq) → 4) Mg (s) +Fe+2(aq) →

Δίνεται η ηλεκτροχημική σειρά των μετάλλων: Li, K, Ca, Na, Mg, Al, Zn, Fe, H2, Cu, Hg, Ag, Pt, Au.

ΘΕΜΑ 8Ο

Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως Σ (Σωστή) ή Λ (Λάθος) και να αιτιολογήσετε όποιες είναι λάθος.

i) Τα αλκάλια έχουν γενικά μικρή πυκνότητα.

ii) Τα αλκάλια αντιδρούν με το νερό και ελευθερώνουν αέριο οξυγόνο.

ii) Τα αλκάλια οξειδώνονται εύκολα και γι’ αυτό φυλάσσονται σε δοχεία με πετρέλαιο.

iv) Το τσιμέντο ανήκει στα υδατοπαγή κονιάματα, ενώ η λάσπη οικοδομών στα αεροπαγή.

v) Τα στοιχεία μιας περιόδου έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες.

vi) Η δράση των βακτηριδίων στο στόμα μας, μετά την κατανάλωση γλυκών, έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση του pH.


ΘΕΜΑ 9Ο

Α) Να αναφέρετε 7 χρήσεις των αλογόνων.

Β) Ποια είναι η προέλευση των γαιανθράκων και σε ποιες κατηγορίες
διακρίνονται ανάλογα με τη θερμαντική τους αξία; (Να τους κατατάξετε).